الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

مملكة الطوبجي7 بقلم اميرة اسامة

انت في الصفحة 1 من 9 صفحات

موقع أيام نيوز

البارت السابع..
ملحمه
مملكة_الطوبجي
أميره_اسامه
صاحبه_البطل_الواحد
............
في العوامه
كان المنظر ياخد العقل في مكان بعيد أنوار بسيطه هدوء جمال النيل مع سيمفونيه عالميه مبتتغيرش أبدا وكأنها الموسيقى المفضله لچورچ ولكل حد بيجي المكان ده.
بعد ما خلصوا أكل و جابلهم چورچ قهوتهم.
سكتوا شويه و بصله منذر
زيد...بإبتسامه عايز تقول ايه
منذر....بنفس الإبتسامه كنت لسه هسألك نفس السؤال واضح كده 
اننا محتاجين نتكلم فعلا
بصله زيد وفضل مركز في عينه
زيد....أنا تعبان يا منذر
منذر...وانا كمان يا زيد تعبان أوي

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
زيد طول عمري يا منذر أعرف ان الصحاب دول لازم يكونوا يشبهووا بعض نفس التفكير نفس الطباع نفس الأسلوب لازم يكونوا بيكملوا بعض لكن الغريب بعيدا عن أن انا وأنت بينطبق علينا نفس شروط الصداقه لكن كمان بينطبق علينا نفس الوج ع.
منذر....مش فاهم
زيد....كل واحد فينا شايل جواه حاجه وج عاه أوي بس عارف يا منذر ايه أحلى حاجه فينا رغم أن ممكن ناس كتير تشوفها مش حاجه حلوه.
منذر...ايه هي
زيد...الصحاب اللي بجد بيتكلموا و يفضفضوا بيحكوا اسرارهم لبعض بيبقوا عارفين أدق التفاصيل عن بعض لكن علاقتي انا وأنت مختلفه أحنا يمكن نكون بنحكي و بنفضفض و بنرتاح لما بنتكلم مع بعض بس الغريب ان لحد يومنا ده محدش فينا طلع السر اللي جواه للتاني يمكن اللي يعرف ده يشكك في صداقتنا
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
بس انا بشوف أنه حلو أوي الواحد يخرج اللي جواه من غير ما اللي قدامه يسأله تقصد ايه و بتتكلم على مين بشوف أنها حاجه حلوه تحاول تعبر عن جزء ولو بسيط أوي من الوج ع اللي أنت شايله جواك واللي قدامك يسمعك من غير ما تكون مضطر توضح أكتر من اللي أنت عايز تقوله و بشوف كمان أن ده ميقللش أبدا من الصداقه.
أصل الصاحب اللي بجد يا منذر هو اللي يسمع و ميهموش اي تفاصيل تانيه أنت معايا ولا أنا غلطان.
منذر....بالعكس يا زيد انت مش غلطان خالص.
أوقات يا زيد اللي بيبقى جوانا صعب نطلعه خصوصا لو احنا نفسنا مش مقتنعين بيه أو بمعنى أصح مستغربين انه بيحصل معانا
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
زيد....بالظبط ده اللي اقصده
منذر....في حجات يا زيد أكبر بكتير من انها تطلع برانا مش كل اللي جوه ينفع يطلع مع أن أوقات كتير اوي بنبقى محتاجين أننا نطلعه عشان نحس بالراحه
زيد....كأنك بتحكي عني.
منذر...عارف يا زيد كتير اوي بسأل نفسي هو انا صح ولا غلط 
الشعور اللي جوايا وبحس بيه من حقي ولا لأ و بسأل نفسي بردوا ليه ليه ديما بيحصلنا حجات في الوقت الغلط وهل يا تري ده تأخير مننا ولا كل ده مكتوب.
زيد....بإبتسامه وج ع
التأخير مكتوب والوقت اللي احنا شايفينه غلط مكتوب و سؤالنا لنفسنا يا تري احنا صح ولا غلط بردوا مكتوب يا منذر
منذر....طب ووج ع القلب يا زيد بردوا مكتوب
زيد....أيوه يا منذر مكتوب ولازم نعيشه لازم نحس بكل ثانيه فيه
لازم كل ثانيه تعدي تعلم في القلب.
منذر....طب والنهايه هتكون ايه
زيد....حتى دي مكتوبه و هنشوفها يا منذر يمكن انا شخص بيحب يعرف اللي هيحصله بسرعه لكن المرادي بالذات مش عايز الوقت يجري حتى لو الوج ع كل بوم بيزيد.
منذر....ويمكن مفيش نهايه والوضع هيفضل زي ماهو.
زيد...يمكن وارد أوي الو ع يفضل جزء من حياتنا.
منذر....بس أنا تعبت يا زيد مش قادر اكمل بتظاهر بالقوه وإني عادي بس هو مش عادي خالص
كمان لما باجي افكر ان ممكن حاجه تحصل تغير المكتوب ده بحس اني اناني أوي لأن عشان وج عي ده يخلص وينتهي في شخص تاني هيستلم الوج ع ويكمل

انت في الصفحة 1 من 9 صفحات