الأحد 08 سبتمبر 2024

مملكة احفاد الطوبجي الجزء الثالث أميره أسامه

انت في الصفحة 1 من 24 صفحات

موقع أيام نيوز

ملحمه
مملكه_الطوبجي_1
أحفاد_الطوبجي_2
مملكة_أحفاد_الطوبجي_3
أميره_أسامه
صاحبه_البطل_الواحد
البارت الحادي و الثلاثون 
................
علي الساعه خمسه إلا ربع .
كان كل الشباب رجعوا علي المجموعه.
طلعوا بسرعه علي مكاتبهم سابوا حاجتهم وبعدين راحوا علي غرفة الاجتماعات.
وتقريبا الكل رجعوا مع بعض في نفس التوقيت وامير ملحقش يقول اي حاجه فا خد الورق ودخل بيه علي جوه عشان يديه لمراد وياسين وزيد ويعرفهم اللي حصل .
دخلوا كلهم قعدوا وقعد راجح علي رأس التربيزه ومراد قصاده وزيد جنب راجح وداوود قدامه وقاسم جنب مراد من جنب و الجنب التاني سالم والباقي متوزعين علي الكراسي كل واحد عارف مكانه قدامهم لاب توب وورق واقلام و مايه و قهوه.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
وكان في بعض المدراء المهمين
راجح.....جاهزين نبدأ
الجميع.....جاهزين
راجح.....بسم الله في الاول كده حابب أتكلم علي الحاله الاقتصاديه الحاليه للمجموعه بالكامل في كل التخصصات بعيدا عن شغل الهندسه والعقارات دي زيد ومراد وياسين هيكلمونا عنها بعدين بالنسبه للمصانع بتاعت السيراميك اغلبكم عارف اننا اتعرضنا من فتره لسرقه ونهب وحجات غلط يمكن كنا بنكسب والربح كان عالي بس كان في بردوا سرقه واختلاسات ومؤامرات كتير والحمد لله اللي غلط خد العقاپ اللي يستحقه والحقيقه ان اللي كان ليه فضل في اكتشاف كل ده هي ملك.
ابتسمت ملك بهدوء وهزت راسها
ابتسملها ياسين بحب وهزلها راسه.
راجح.....انا ديما بقول إن انا راجل بدائي ولالبلدي كده دقه قديمه بحب كل حاجه تتعمل بالايد و بحترم و بقدر الورقه والقلم
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
لكن خليني أعترف إن بردوا التكنولوجيا ليها فايده كبيره وخليني اقول كمان ان النصاب شخص ذكي وللاسف احنا وقعنا في مجموعه ڼصابين قدروا يتحايلوا بطريقه ذكيه علي الورقه والقلم لكن البرنامج اللي ملك أشتغلت بيه كان ليه الفضل في اكتشاف المبالغ المسروقه بشكل صعب انه يتعرف.
حاليا المصانع والشغل ماشي كويس جدا كل حاجه بنتابعها اول بأول انا بقول ليه كل ده اولا عشان اعرفكم الدنيا ماشيه ازاي
وحالتنا الاقتصاديه شكلها ايه وثانيا عشان البلبله اللي حاصله الكام يوم دول بخصوص اللغبطه اللي حصلت في الانظمه الالكترونيه في العالم كله ودي ملك اكتر حد ممكن يفيدنا فيها
اتفضلي يا ملك .
ملك....بعمليه شديده طبعا زي ما قال مستر راجح احنا لحد الوقت الدنيا تمام عندنا في ناس كتير سألت علي موضوع أزمه انقطاع
تعطل الانترنت .
انا بس حابه اطمنكم مفيش اي حاجه حصلت عندنا لحد الوقت يمكن في عدد كبير من الدول الاروبيه علي مستوي العالم اتأثرت بالعطل ده مطارات كتير وقفت رحلات الطيران لأجل غير معلوم بسبب مشاكل واجهوها في انظمه الحجز وتسجيل دخول الركاب والتذاكر حتي البنوك فيها مشاكل كبيره الاجهزه كلها متعطله الشاشات الخاصه بالتداول والبورصه واقفه شاشه لونها ازرق لدرجه ان اي تعامل في ورق كان بيتكتب بخط الايد
بس انا حابه اطمنكم مصر كانت من البلاد اللي متأثرتش بأي عطل

انت في الصفحة 1 من 24 صفحات