الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

أبن ليل بقلم اميره أسامه بارت 56حصريه لمدونه ايام نيوز

انت في الصفحة 1 من 6 صفحات

موقع أيام نيوز

أبن_ليل
صاحبة_البطل_الواحد
أميره_اسامه
البارت السادس و الخمسين 
الروايه حصريه لمدونه ايام نيوز
الأيام كانت بتجري و الكل كان مشغول لأن التحضير لثلاث جوازات مش سهل خصوصا لو في وقت قصير.
بعد أخر قعده ليهم بيومين سافر عبدالله وبكر ومها ودعاء السفريه اللي دره أهدتهم بيها عشان يفصلوا يومين من الضغوط ومن كل حاجه ويعمل ا رحلة استرخاء مدتها اسبوع.
في خلال الأسبوع ده بدأت تحصل احداث كتير وحرفيا كرم كلن مسحول جاب صنايعيه في شقته اللي في بيت أبوه وجاب صنايعيه لحسن عشان هو كمان يبدأ يجهز.
اما شقته الخاصه مكانتش محتاجه اي شغل هي كانت عباره عن تحفه فنيه لكن قرر كرم يضيف لمسات فنيه زياده و قرر يغير الفرش اللي فيها بفرش أجدد علي ذوق دره كله سواء في شقته الخاصه او شقتة في بيت العيله.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
وبعد ما حسن خد رأي سماح في كل حاجه تخص الشقه في نظامها اشتغل الصنايعيه علي طول
وبدأوا ينزلوا كل يوم يختاروا مع بعض كل ركن في شقتهم وطبعا علي حساب دره الخاص زي ما قالت.
اما دره فا هي كمان كانت مسحوله بين اختيارها للعفش في الشقتين بتوعها وبين نزولها مع سونه وسماح بعد ما تخلص مشاويرها مع حسن الكل كان تعبان و البنات مكانوش بيسيبوا سماح بيختاروا معاها كل حاجه وبيشتروا لنفسهم معاها زي ما طلبت منهم دره.
واخيرا اختار عمرو وسونه الشقه كانت في نفس الشارع عجبتهم اوي كانت ثلاث اوض وريسيبشن ومطبخ واتنين حمام وعرض عمرو الشقه للبيع وبدأوا هما كمان يشطبوا الشقه مكانتش محتاجه شغل كتير كانت بس محتاجه دهان بألوانات مناسبه يختاروها
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
سونه كل ما كانت تختار حاجه تسأل دره والبنات واوقات تلجأ لنبيله و نجوي كانت فرحانه اوي بأختيارها لكل ركن في البيت كأنها اول مره تتجوز.
وفرحتها كانت مقسومه اتنين فرحه خاصه بسماح اللي هتبقي عروسه اخيرا وفرحتها بنفسها والحياه الجديده اللي داخله عليها.
والحقيقه ان الايام اللي كانت بتقضيها مع عمرو في كل المشاوير اللي بيعملوها قربتها منه اوي وبدأت تحس بمشاعر جميله جواها.
الاسبوع متوقفش علي تجهيزات الجواز وبس خاصتا عند دره وكرم
لكن في عز ما كانوا مشغولين كانوا بيحاولوا يخلصوا اي حاجه ليها علاقه بهدايا دره ليهم.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
واول حاجه كانوا بيجهزوها عشان تتم بعد رجوع عبدالله وبكر ومها ودعاء هو سفر ابوها وامها وابوه وامه للعمره وبالفعل بدأوا يخلصوا كل الاوراق المطلوبه و اختيار معاد الرحله .
ومع كل ده بدأ كرم يتفق مع ناس تيجي تجهز الارض بتاعت بكر كان وقت مناسب وهو مسافر عشان يقدر يتحرك ويروح ويجي من غير ما يحس وميبوظش لدره المفجأه بتاعتها ليه.
اما هيما وسونه خلصوا كل الاوراق المطلوبه للعربيات الجديده.
ومقدرتش دره تنسي اهم حاجه عشان تكمل فرحه بناتها وقررت انها تتواصل مع چاك عشان يسلم ليوسف المبلغ اللي قررت تبعتهوله
وبالفعل عملت كده في البدايه يوسف مكانش مصدق واټصدم من رد فعل دره والبنات واحساسه بالندم بعد موقفها ده زاد أضعاف
والموقف ده بالتحديد قدر يوسف يستوعب حجم الغلط اللي غلطه في حق دره وعرف انه خسرها للأبد عرف انه ميستهلهاش هي والبنات يمكن كان استسلم بعد كل اللي حصل معاه وقرر يشتغل اي حاجه عشان يقدر يعيش لكن الموقف اللي دره عملته خلاه يقرر انه يرجع يقف علي رجله من تاني وحتي لو هما خرجوا من حياتهم حقهم لان اللي عمله مكانش بسيط لكن قرر يعوضهم بطريقته اول ما يقدر يقف علي

انت في الصفحة 1 من 6 صفحات